Competitie informatie

Indeling en speelavond:

De interne competitie start in september en spelen alle leden volgens het Keizersysteem tegen elkaar. Rond de jaarwisseling wordt de spelersgroep verdeeld in twee groepen. De beste schakers (meestal twaalf) spelen tegen elkaar om het kampioenschap. De overige leden spelen verder in een tweede groep. Voor eerste plek van beide groepen wordt een prijs (wisseltrofee en houdprijs) uitgereikt. De prijsuitreiking vindt plaats op de jaarvergadering, die op de 1e maandag van september wordt gehouden.

De wedstrijdavond vindt plaats op maandagavond en wel vanaf 20.00 uur. De eindtijd is afhankelijk van de speelduur. De huidige speelduur is 1 uur 40 minuten per speler en 10 seconden tijd erbij na elke zet.
Na de wedstrijden kan, aan de bar, nog wat gedronken worden.

Om de kansen voor ieder lid op een prijs te vergroten is het Algemeen Periode Kampioenschap (APK) in het leven geroepen. De waarde van een speler is omgekeerd aan de ranglijst. De kampioen heeft het minste aantal waardepunten en de nummers laatst de meeste. Het kalenderjaar wordt verdeeld in zes periodes en per periode wordt een kampioen vastgesteld.

Voor de Kerst wordt elk jaar een feestavond gehouden waarbij wordt gesnelschaakt voor leuke prijzen. Naast schaken wordt nog een spel gedaan, darten of vlotbruggen. Tevens wordt een loterij gehouden.
Het hoogtepunt van de feestavond is de APK-finale. De zes periodekampioenen spelen dan in een halve finale om het APK-kampioenschap. Zij spelen RAPID schaak met 12 minuten per persoon per partij.

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.